September!

Vi har precis kommit hem efter en tur till Solna-Brukshundklubb. Vi har varit där ett par gånger tidigare för att se hur omgivningen var och lära känna området. Jag (matte) blev förälskad direkt i de stora och välskötta banorna, de stora fälten och klubbhusområdet. Här ska vi börja när det blir dags för lillan! Tidigare har hon inte varit intresserad alls av hindrena. Det är så mycket lukter och nya saker överallt. Jag har behållt tålamodet och idag var första gången hon gav hindrena lite intresse :) Hemma tycker hon det är jättekul, så fort den långa blåa tunneln kommer fram springer hon in i den. Vi provade en gång att göra en bana i Frösunda, som innehöll sicksack, tunneln, två hinder och stå stilla på en platta i 5 sekunder. 24 sekunder blev rekordet! Det tar tid, speciellt att lära sig och förstå vad man ska göra, men det är roligt och Lea är jätteduktig!!
Jag har nu kommit hem efter en igångstart av terminen i Kalmar. Det känns faktiskt roligt att börja igen - vi lär oss bara intressanta saker som passar mig perfekt! Det var roligt att träffa alla klasskamrater igen. Det här året riktar programmet in sig mer på vårt specifika miljöområde, vilket märks tydligt på våra första kurser. Just nu lär vi oss mer om förnybar teknik och vetenskapliga metoder. Husse tog hand om lillan under tiden, men efter tre intensiva dagar var jag hemma igen. Familjen var välbehållen och mådde bra. Idag förbereder vi oss mentalt för jobb / respektive plugg som kör igång imorrn igen. Jag har sökt lite jobb och en extra kurs, men känns som om jag egentligen inte hinner mer än att ha en hund och läsa på heltid. Det är väldigt skönt att Martins föräldrar välkomnar mig till dem på dagarna när Martin jobbar, annars hade det blivit ensamt. Lea kommer inte misstycka att få leka med sin bästa kompis på eftermiddagarna ;)

Här kommer lite fler bilder från dagens utflykt!

Kommentarer
Postat av: Brorsan

ååhhh vilken häftig bild Böld! Kram

2011-09-05 @ 21:13:56
URL: http://familjenlindqvists.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0