Påbörjad träning!

Jag är en cool hund!

Ja, husse har köpt en motorcykel nu och är på gång att ta A-körkort.
Han kom hem med den igår och vi ställde den i vårt nya garage.
Han fick nog lite större respekt för den första gången han tittade på motorcykeln och insåg hur stor/tung den var! - Och jag tycker att min moped är tung! Vi får verkligen hoppas att allting går bra i hans nya knutte-karriär!!
Lea tyckte iallafall att den var lite för stor.
Nåväl - Flickorna mår så bra så och vi njuter allihopa av vårvärmen som börjar komma (trots att förväntade bakslag dyker upp). Lea löper just nu. Hon har blivit mycket lugnare och mer kelen och nosar efter Frida hela tiden. Matte har varit förkyld i veckan och därför har vi myst mycket i soffan, men när den riktiga värmen kommer ska vi ta med filt och böcker ut och göra längre utflykter!
Den 18 april börjar Agilitykursen äntligen!! Det läntar vi verkligen efter. Det har matte gjort ända sedan hon fick hem sina små bebisar! Jag är också sugen på att börja en nybörjarkurs med Frida, men man kan ju inte ha två hundar där samtidigt :( Frida kommer bli en toppenbra Agilityhund om jag inte klantar mig på något sätt. Hon är väldigt arbetsvillig och det känns nästan som om hon blir glad varje gång hindrena kommer fram! Hon rusar genom tunneln, hoppar över hindrena och idag har vi faktiskt prövat på slalom litegrann! (notera att det går bra på hemmaplan, men någon annanstans där det inte är lika tryggt och säkert är det sårare). Om två veckor byggs banan upp igen på Solna BK och då ska vi börja åka dit regelbundet.
Idag har vi också tränat Lea på att stanna sittandes vid startlinjen medan jag ställer mig bakom första hindret och hon börjar bli snabb på slalom! Dom är så fantastiska och vi älskar dom!!
Idag fyller Bella år och grattis lilla 2-åringen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0