Vår!

Det har blivit varmt. Vi måste dra ner persiennerna på morgonen eftersom solinstrålningen är så intensiv.
Martin har precis åkt iväg till jobbet efter en promenad med flickorna och nu sitter vi i soffan och pluggar inför tentorna nästa vecka.
Frida började sin agilitykarriär igår! :D
Vi satte upp banan på gården och min plan var inte att Frida skulle introduceras. Lea var ovanligt arbetsvillig och klarade allting galant! Men Frida ville också vara med. Först vandrade hon runt hindret när jag lockade henne, men när Lea hoppade så hoppade hon efter. Jag är så stolt! Hon klarade till och med två hinder efter varandra, med mycket godis och beröm såklart, vilket hon ÄLSKAR! - Detta är anledningen till varför jag tror hon kommer bli en bra agilityhund, eftersom hon har ett sådant driv i sig och verkligen har en arbetsvilja! Hos Lea finns inte detta lika tydligt, men hon vet hyfsat väl vad hon ska göra och gillar godis!
Jag ser fram emot att ta fram hindrena igen, men man måste vara klok och inte göra det för ofta.
Idag stänger vår härliga golfbana för den här säsongen :(
Vi gick en lång runda där igår i solnedgången. Flickorna lekte och busade som vanligt på de öppna fälten. Vi ska dit idag också och se ifall det går att ta en sista avskedsrunda på förmiddagen.
Imorgon har vi bokat en bil för att åka ner till kalmar och hämta moppen. Vi kommer stanna där tills på söndag och flickorna ska med. Det kan vara lite kul att springa på nya marker. Det jobbiga är att Frida inte tycker om att åka bil - det här är ju ändå enda sättet för henne att lära sig.Lea tyckte inte heller om det förut, men nu håller hon sig fin och helst ska hon sitta i någons knä.
Här ovanför är en bild från förra sommaren på agilitybanan.
jag är lite dålig på att ta nya bilder, men det beror på att jag inte har någon bra kamera. Martins är alldeles för stor och otymplig att bära på. Jag ska spara ihop till en liten enkel och smidig digitalkamera någon gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0