Jultider

21 december... Tiden går alldeles för fort. Insåg idag att det är julafton på lördag! Vad ska jag ha på mig?? Aja, det löser sig som jag brukar säga :)
Här är en bild på Sophie, Lea och lilla kattungen. Hon har blivit så stor sen jag såg henne sist - katter växer så fort! Lea och Mimmi kommer bra överens. Det är så roligt att se dem leka tillasammans!
Snön har dröjt så underbart länge, men för några dagar sedan började små flingor falla och nu ligger ett vitt täcke över marken. Lea och matte brukar gå till golfbanan varje morgon, som äntligen har öppnat för vintern. Ofta möter vi Vorstehtiken Alice och hennes husse där, men igår träffade vi på ett stort gäng och deras lekande hundar. De var lite större än Lillan. Hon var lite blyg i början och stod vid mattes fötter, men efter ett tag började hon springa efter de andra i den virvlande snön. Vi har även stött på en ny sheltie vid Kevinge och det är alltid trevligt :)
Igårkväll var Lea med matte på jobbet som vanligt. Vi hämtade barnen på dagis och spelade lite boll i trädgården. Sen satte vi oss på vinden framför tv-spelet med pepparkakor och julmust. Matte och den minsta flickan byggde alfabetet med klossar och Lea hjälpte till genom att slicka på dem och försöka sno våra pepparkakor. På vägen hem mötte vi en till sheltie, men detta var en ståtlig trefärgad hane. han var så vacker!
Imorse tänkte jag bryta vår vana och ta en morgonpromenadsrunda runt naturreservatet. På vägen mötte vi en trevlig gammal dam och hennes Irländska setter. Lea tyckte han var jättestor, men han var snäll och de blev vänner. Vi sällskapade hela varvet runt och matte gjorde sig en ny bekant i området :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0