Puss puss!

Vänner är det bästa som finns!
Idag: Vakna 05:40, ligga i sängen med matte medan husse gör sig fin och åker iväg till jobbet. Matte går upp 06:35 och jag tar ställning på hallmattan framför dörren medan hon gör sig iordning. Jag har ännu ingen aning om att vi ska iväg med tunnelbanan, mitt in i morgonens rusningstrafik. Redan utanför Klarabergsviadukten förstår jag vad dagens plan är. Jag blir så glad och ivrig att jag måste dra fram matte över bron och ner på Kungsholmstrand. Vattnet glittrar under morgonsolen och tempot lugnar ner sig. Snart skymtar en svart pudel bakom alla joggarnas ben. Jag rusar fram till bästisen med öronen bakåt och svansen i vädret. Hela världen omkring oss stannar. Ja, ja, Tack matte!! Hela förmiddagen leker vi. Agneta tar med oss till rastgården  och när vi kommer tillbaka somnar jag bredvid matte på balkongen. Nu har vi nyligen kommit hem igen. Jag ligger bredvid matte i soffan och lyssnar på musik. Häromdagen fick jag vara hundvakt för första gången :) Lill-Bella hälsade på oss några timmar i söndags medan hennes extramatte var iväg. Jag har kommit på att jag tycker väldigt mycket om pudelkompisar, men har fått en ny vän här på gården som är en helt vild Pappilion-valp. Häromdagen sprang vi som galningar runt runt på gräsmattorna.
På lördag ska vi titta på duktiga hundar som tävlar i Agility i Solna. Hoppas jag också kan vara med om några år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0