Living the dream

Frida och Lea... Jag är väldigt lycklig över att få ha dem hos mig!
Är man nere och kommer hem så möts man alltid av två överlyckliga hundar som är alldeles utom sig av glädje - och man blir lycklig själv. Det är bättre medicin än några tabletter eller kurer i hela världen!
Allt går bara bättre och bättre.
Frida anpassar sig alltmer. Hon börjar kunna alla våra stigar och rundor, skäller inte lika mycket och är inte lika orolig på gården, där det ständigt är massa människor och bilar. Hon klarar av trafiken bra. Hon förstår vad nej betyder och jag hoppas kunna uppehålla den diciplinen!
Vi börjar lära oss ett kommando och det är sitt. Än så länge vet jag inte om hon lyssnar på rösten eller bara sätter sig automatiskt när godisbiten kommer fram, men det finstilta kommer senare när fler kommandon ska tränas in :) Lea sätter sig, lägger upp tassen, snurrar, rullar och hoppar på en gång för att få uppmärksamhet och godis, men hon accepterar ändå att det är varsin gång som gäller!
De är så otroligt fina tillsammans. Vi är ute flera timmar om dagen och ändå har jag svårt att ta blicken ifrån dem en sekund! Ifall de inte leker, jagar varandra och brottas går de i varandras fotspår och nosar i marken. Båda är lyhörda och (framförallt Frida) håller koll på mig hela tiden. Annars gömmer jag mig bakom ett träd. Då blir de stirriga och letar, men överlyckliga då de hittar mig.
Vi har börjat få härliga vårkänslor nu när snön har smält bort på flera ställen och solen skiner. Jag förbehåller mig att snön säkert kommer tillbaka - i flera omgångar - innan det blir vår på riktigt, men man ska njuta i stunden och inte tänka för mycket på framtiden!
Här kommer lite fler solskensbilder från veckan som varit:
Bye for now !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0